Túra elejére

3. nap:

Ez egy kerékpártalan nap volt, mert először gyalog bementünk a faluba, majd először egy kabinos lanovkával  felmentünk 1735 méterig, onnan pedig egy fapadossal 2100 méterig. Sajnos elég párás volt késő délelőttig a levegő, de a kilátás fantasztikus volt még így is.

Innen a csúcs elég közelinek látszott.  Volt egy jó sok személyes szállító eszköz, ami az 1735 méteres állomásról egyenesen felvitt  teljesen a csúcs közelébe, de ezt nem próbáltuk ki, mert a James Bond filmekben ilyesmi eszközök szoktak leszakadni, így ezt nem kockáztattuk meg.

Ennek a 15-20 személyes 'légibusz' pályának csak a lenti és a csúcs közelben levő vége volt rögzítve. Közben egy árva helyen sem volt sehogyan alátámasztva, vagy rögzítve. Az egész utaskabin 3 szál dróton mozgott. Elég félelmetesen nézett ki.

A csúcs közelében nagyjából a felhők között voltunk, mint az a következő fényképen is látszik.

Ilyen volt a kilátás a sátramból

Egy darabig elidőztünk  a hegy tetején, majd vissza ereszkedtünk a középső állomásig.

Itt tudtam meg, hogy a nálunk székelykáposztaként ismert kaja a 'Szegedinski gulas' nevet viseli errefelé. Ennek ellenére knédlivel nagyon finom volt.

Némi nézelődés után visszamentünk a kempingbe és lélekben felkészültük a hazafelé vezető útra.

Búcsúzóul láttunk egy gyönyörű naplementét, amit a túloldalon látható fénykép még véletlenül sem tud visszaadni.

Ezek lennének a felhők

4-5. nap:

Ezerrel elindultunk hazafelé, ami elég könnyű volt, mert enyhén lejtett az út. Napközben szép sorjában  megmásztuk  ugyanazokat az emelkedőket, amikkel idefelé már találkoztunk. Valahogy mégis vidámabb volt a dolog hazafelé.

Dobsina előtt egy Stratena nevű helyen van a nálunk dobsinai jégbarlangnak nevezett képződmény. Eredeti tervünk szerint meg akartuk nézni, de viszonylag ritkán indultak a vezetett túrák és elég hosszú ideig tartottak, ezért lemondtunk róla.