|
5-6. nap: Az 5. nap reggelén kicsit megkönnyebbültem, mert arra gondoltam, hogy a következő nap könnyebb lesz, mint az előzőek, de tévedtem. Ezen a napon Ljubljanáig tekertünk olyan vidéken mint a mesebeli kerékpárosok. Mindig széllel szembe és partnak felfelé kellett tekerni. Persze nem egészen így volt, de volt egy pár 14 és 18 %-os emelkedő, de túléltük. Ljubljanában egy baró jó kempingben éjszakáztunk. |
Indulás előtt |
A 6. napon szintén tuti terepen haladtunk, kellemes hegyekkel, dombokkal. szerpentinekkel. Ezeknél az a jó, hogy van utána rendes lejtő is nem úgy mint itthon a somogyi és a zalai dombságban. Az egyik szlovéniai lejtőn pl. 68 km/h volt a csúcssebességünk Ez azért érdekes, mert nem versenyzők vagyunk és rendesen meg voltunk pakolva csomaggal. Lényeg az, hogy Trieszt közelében átverekedtük magunkat Olaszországba, ahol az első éjszakát Monfalcone-ban töltöttük. Ha lehet ez a kemping még az előzőnél is jobb - és persze drágább is - volt. |
7-8.nap: A 7. napon ízelítőt kaptunk az olasz pusztaságból. A Velence felé haladó főútvonalon nyomultunk a Pó síkságon. Település kb. 50 kilométerenként volt, valamint rengeteg automata benzinkút. Emberrel szinte egész nap nem is találkoztunk. Velencétől 10-15 km-re találtunk egy jó kempinget. A zuhanyzó rész érdekessége az volt, hogy egy gomb megnyomására kb. 3 másodpercig jött a melegvíz. Újabb nyomás - > újabb 3 másodperces melegvíz.Voltak akik állítják, hogy másképp is működött a dolog, de én nem bírtam vele. A következőnapon Velencébe utaztunk és ott kicsit szétnéztünk. A város és a városban uralkodó hangulat még mindig fantasztikus. Eszméletlen mennyiségű ember nyüzsgött mindenhol, mindenki vásárolni és fényképezi akart. A Szent Márk téren valóságos iparággá vált a galambok etetése. Rendesen előrecsomagolt magokat kínáltak eladásra az olaszok, amit aztán szét lehetett szórni a placcon. Szerintem a galambok direkt erre vannak tenyésztve, hogy minél több magot megegyenek. Lehet, hogy a galambokat is hánytatják, mint a régi római arisztokratákat ? |
A Rialto-híd |
A Szent-Márk tér |